Formål

At uddanne og videreuddanne billedkunstnere, professionelle samt amatører, i en kunstnerisk praksis via individuel undervisning i discipliner som: maleri, klassisk tegning, croquis- og modeltegning, grafik, skulptur, modellering, installation.

Ide

Ideen om Fanø Kunstskole opstod efter flere års oplevelse af et behov for en lokal en af slagsen. Margit Enggaard Poulsen har fungeret som underviser i en række sammenhænge, bl.a. på senior sommerskolen, som afvikles hvert år i juli på Fanø Efterskole. Hun har været lærer på forskellige institutioner, folkeskoler o.l., og Margits interesse i at give sin solide erfaring og evne til at inspirere videre sammen med oplevelsen af behovet, resulterede i ARTVÆRK.

Ved hjælp af midler fra LAG Fanø er atelieret på 1. sal udvidet og renoveret til et smukt, rustikt rum på 100 m2 med plads til 10 kursister.

Professionel tilgang

Professionelle udøvende kunstnere er tilknyttet skolen som gæstelærere. Alle har en akademisk baggrund og/eller har været udøvende i mange år, hvorfor såvel teori, teknik, almen praktisk erfaring og pædagogik er integreret i undervisningen med udgangspunkt i hver kursists behov og interesser.

Kulturelle aktiviteter

Der vil blive tilbud om foredrag, events og udstillinger i det tilstødende Galleri Enggaard.

Perioder

Det vil være muligt at deltage i kortere eller længere perioder inden for et semester, hvis der er plads på holdet.

2. semester 2013 løber fra d. 7. oktober til 6. december. Undervisning dagligt fra 10 til 15, mandag til fredag.

I sommerhalvåret mellem de to semestre er der uge- og weekendkurser.